Bekijk profielpagina

Blinkz - Editie #13 | Content voor de B2B Buyer Journey

Revue
 
Het aankoopproces bij B2B Marketing verschilt veelal van B2C. Zo kan het langer duren voordat een bes
 

Blinkz

18 december · Editie #13 · Bekijk online
Ik deel wekelijks lezenswaardige artikelen over onderwerpen als B2B marketing, communicatie & marketingtechnologie.

Het aankoopproces bij B2B Marketing verschilt veelal van B2C. Zo kan het langer duren voordat een beslissing wordt genomen. Dit heeft enerzijds met interne processen te maken qua besluitvorming (wie mag er een krabbel zetten?), zeker als er hoge bedragen van toepassing zijn. Daarnaast is er minder (niet: geen) impuls en emotie bij de aankoop in het spel. Maar we blijven nog altijd wel mensen die met mensen handelen en daar horen ook impulsiviteit en emoties bij.
De rol van een website kan ook verschillen. Is deze in B2C vaak het eindstation, in B2B is het vaak het overstapstation, van online (zoek- & vind-) gedrag naar offline contact (bijvoorbeeld: offerte aanvraag, showroom bezoek, afspraak voor kennismaking-/salesgesprek). Natuurlijk komt in B2B ook Direct Sales voor. Bij het project voor Ziggo Zakelijk waar ik bij betrokken was (enkele jaren geleden), werd de website verbouwd, maar ging de verkoop van zakelijke abonnementen voor MKB-ers gewoon door.
Tijdens de Buyer Journey zijn er verschillende fases te onderscheiden, elk met andere vormen van content marketing. In het artikel wordt dit uitgebreid toegelicht.

8 Types of Content to Fill Gaps in the B2B Buyer’s Journey
Quote
“The aim of marketing is to reduce the need for selling.” - Philip Kotler

Meer interessant leesvoer
2019 B2B Thought Leadership Impact Study | Edelman
Contact
Broekman Marketing Advies - contactgegevens
Hoe vond je deze editie?
Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Lode Broekman met Revue.
Nederland