Bekijk profielpagina

Blinkz - Editie #9 - Over de geplande chaos bij Amazon

Revue
 
E-commerce partijen concurreren op meerdere terreinen. Productaanbod, Prijs (product, levering), Leve
 

Blinkz

15 maart · Editie #9 · Bekijk online
Ik deel wekelijks lezenswaardige artikelen over onderwerpen als B2B marketing, communicatie & marketingtechnologie.

E-commerce partijen concurreren op meerdere terreinen. Productaanbod, Prijs (product, levering), Levertijd. De standaard is veranderd. Eerst: betalen voor levering die binnen een paar dagen geleverd wordt. Nu: levering op dezelfde dag zonder extra kosten. Koelkast leveren in het weekend? Coolblue staat bij je op de stoep op zondagochtend. 
Dit vraagt nogal wat van e-commerce organisaties, vooral op het gebied van Logistiek. In het artikel van deze week: de geplande chaos in de pakhuizen en distributiecentra van Amazon.

Amazon built its hyper efficient warehouses by embracing chaos — Quartz
qz.comDeel
Quote
For e-commerce firms, the three most important infrastructure items are information flow, cash flow and delivery.
Jack Ma, Alibaba
Vorige uitgave - over de drug die 'mobiel' heet
Blinkz - Editie #8 | Revue
Over Voice
Op donderdag 29 maart a.s. verzorg ik bij Babbage Company een workshop over ‘Voice’: praatpalen (zoals Amazon Echo, Google Home, Apple’s Homepod), spraakassistenten (zoals Alexa, Siri, Cortana) en de invloed die deze toepassingen binnen afzienbare tijd gaan krijgen op e-commerce - meer info https://www.babbage.nl/voicesearch
Hoe vond je deze editie?
Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Lode Broekman met Revue.
Nederland